נשים קוטפות פולי קפה באפריקה/ShutterStock

500 שנות היסטוריה: המסע המרתק של פולי הקפה עד לכוס שלכם

בשיתוף קפה לנדוור

עודכן לאחרונה: 14.4.2022 / 15:23

עזים גילו אותו בטעות, נזירים התאהבו בו וגם אחרי 500 שנה נחשב הקפה לאחד המשקאות הפופולריים בעולם. כיצד הפך "הסוד" של אתיופיה לכל כך מבוקש, מה משפיע על טעמו, איך קשורה הטכנולוגיה החדשנית של קפה לנדוור והאם הישראלים מעדיפים דרגות קלייה חזקות או חלשות?

בווידאו: ביקרנו בבית הקלייה של קפה לנדוור/עריכה: גלעד מן מנהיים

אתיופיה, שנת 1500 לספירה. רועה צאן מקומי מוביל את עדר העזים שלו, כבכל יום, למרעה הסמוך. כמו תמיד, גם הפעם הוא השגיח עליהן מרחוק, כשלפתע הבחין שהן אוכלות פרי מוזר ומעט שונה בצורתו, שנראה כמו דובדבן קטן ושחור. הוא לא ייחס לכך חשיבות רבה, אך אחרי מספר שעות הוא שם לב שהעזים מתחילות להתנהג בצורה מעט מוזרה. הן "רוקדות", מלאות באנרגיה, לא מפסיקות לזוז ומתקשות לישון.

גיבור סיפורנו הבין מיד שההתנהגות המוזרה של עדר העזים שלו נובעת מאכילת הפירות המסקרנים. הוא מיהר לשתף את ממצאיו עם נזירים מקומיים, שהחליטו לנסות ולצרוך את הפירות המוזרים בצורת נוזל. אותו משקה - הקפה הראשון בעולם אם תרצו - הפך את הנזירים לעירניים ומהר מאוד הם הבינו שבאמצעותו הם יוכלו להישאר ערים כל הלילה על מנת להתפלל.

עז אוכלת פולי קפה. ShutterStock
"אחרי מספר שעות הוא שם לב שהעזים מתחילות להתנהג בצורה מעט מוזרה"/ShutterStock

השמועה התפשטה במהרה; "הסוד" הכמוס של אתיופיה אודות הפרי המיוחד שמעניק אנרגיות וסגולות התפשט בעולם כמו אש בשדה קוצים - והשאר היסטוריה. מדינות רבות החלו לנסות ולגדל את פולי הקפה המבוקשים בשטחיהן, אלא שרק מספר מצומצם של מדינות - אלו שנמצאות באזור קו המשווה, הצליחו לגדל את הפולים בשל תנאי האקלים הייחודים שנמצאים בהן.

במקביל, הביקוש למשקה המעורר שמעלה את רמות האנרגיה עלה בצורה משמעותית; עוד ועוד מדינות החלו לייבא פולי קפה, שעברו הליך של קלייה וטחינה לפני שהגיעו לכוסות של האזרחים.

מאז ועד היום אמנם חלפו כ-500 שנה, אך גם בימינו, בדומה לשנים עברו, הרוב המוחלט של פולי הקפה גדל במדינות קו המשווה, ומגיע בשקים גדולים לכל מדינות העולם, כולל אלינו בישראל. השקים המלאים בפולי קפה טריים נשלחים לבתי קלייה שם הם "הופכים" לקפה שכולנו מכירים.

נשים קוטפות פולי קפה ברואנדה. ShutterStock
טעמו של הקפה מושפע מלא מעט גורמים כמו תנאי האקלים, המדינה שבה הוא גדל, שיטות הגידול, הקטיף ופרופיל הקלייה כמובן/ShutterStock

איזה קפה הישראלים מעדיפים?

טעמו של הקפה מושפע מלא מעט גורמים כמו תנאי האקלים, המדינה שבה הוא גדל, שיטות הגידול, הקטיף ופרופיל הקלייה כמובן. כל אלו קובעים את הארומה, הטעם ואת צבעו של הקפה, שמיוצר כיום משני זנים עיקריים: עראביקה ורובסטה, ומגיע במגוון צורות - מקפה טחון ועד לקפסולות - שוק שהולך וגדל בשנים האחרונות, בטח בקרב צרכנים ישראלים שמעדיפים קפסולות בדרגות קלייה חזקות יותר.

התהליך הייחודי של קפה לנדוור

קפה לנדוור - המותג הוותיק בישראל שהוקם לפני למעלה מ-100 שנה - החליט לקחת הנושא של איכות הקפה צעד אחד קדימה. בחברה הוותיקה לא מתפשרים על סוגי פולי הקפה, ובוחרים תמיד בפולים האיכותיים והטובים ביותר, בלי קשר למחירם שלעתים יכול להיות גבוה מאוד. בנוסף, בקפה לנדוור מייצרים קפה בדרך ייחודית ואוטומטית באמצעות מכשור חדשני, מעבדות פיתוח וטכנולוגיה מתקדמת, ואלו כנראה רק חלק מהסיבות שהפכו את מוצרי הקפה של לנדוור ובינהם קפסולות הקפה (מגיעות במגוון דרגות קלייה) לכל כך מבוקשות בקרב צרכנים ישראלים.

את מוצרי הקפה של לנדוור ניתן לרכוש ברשתות השיווק, בחנויות הבוטיק של קפה לנדוור המתמחות קפה כאן ובאתר לנדוור.

• חנות לנדוור פולג (האומנות 5 פינת גיבורי ישראל 12, אזור תעשייה פולג)
• חנות לנדוור רמת גן (שוהם 5, רמת גן)
• חנות לנדוור רמת החייל (מגדלי זיו, ראול ולנברג 24, תל אביב)
• חנות לנדוור חולון (היובל 6, חולון)

בשיתוף קפה לנדוור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully