5 מסלולים יפים באזור השרון שאפשר לעצור ולהכין את הקפה המושלם

בשיתוף יצרנית הקפה - קפה לנדוור

עודכן לאחרונה: 23.6.2022 / 16:01

נסעתם לטיול בטבע ובאמצע הדרך, לצד הפרחים והירוק, בא לכם קפה טוב? אספנו עבורכם 5 מסלולי טיול מרהיבים שכיף לעשות בהם עצירת קפה

אושר אידלמן מכין קפה שחור בשטח

בווידאו: אושר אידלמן מכין קפה שחור בשטח/עריכה: גלעד מן מנהיים

מזג האוויר בחוץ מתחמם ככל שאנחנו מתקרבים לחודש יולי ואוגוסט, אבל הוא עדיין מזג אוויר נוח לטיולים בחוץ, פיקניקים וטיולי שטח, כל עוד תמצאו מקומות מוצלים למנוחה. ואם מדברים על שטח, מנוחה ופיקניקים - אי אפשר לוותר גם על קפה טוב.

אושר אידלמן מכין אספרסו במקינטה

בווידאו: אושר אידלמן מכין מקינטה בשטח/עריכה: גלעד מן מנהיים

גייסנו את השף אושר אידלמן שיכין עבורכם 4 סוגים של קפה מתוצרת לנדוור להכנה בשטח. אחרי שתלמדו את כל הטריקים, כל שנותר הוא לבחור עבורכם את המסלול הנכון:

שמורת אודים

השמורה הוכשרה לפני כשנתיים כאתר טיול מקסים סביב המחצבה הישנה של מושב אודים. במקום הוקמו סככות תצפית לצפרים וחובבי טבע, כמו גם שלטי הסבר על הצמחייה השונה שגדלה סביב האגם שנוצר במקום. ולטובת המטיילים קים מסלול מעגלי בארוך 800 מטרים שעובר בין שכיות חמדה לאורך המחצבה. לצידן אפשר לפרוש מחצלת בפארק ולהתפנק עם קפה חם ומהביל.

שימו לב בשבת - שער הכניסה לשמורה נסגר על ידי תושבי המושב, יש להחנות את הרכבים וללכת כמה מאות מטרים בודדים עד לתחילת המסלול.

שביל השרון

רק לאחרונה סומן השביל מחדש על ידי צוות סימון השבילים של החברה להגנת הטבע, וכעת הוא עובר דרך כמה מהאתרים החשובים ביותר בצפון-מרכזה של מדינת ישראל. אורכו של התוואי החדש כ-60 ק"מ והוא יכול לשמש כמסלול חלופי לשביל ישראל למי שמעדיף לטייל בנוף המיוחד של השרון, במקום לצעוד לאורך חוף הים, כיוון שהוא מחבר בין נחל אלכסנדר לנחל הירקון.

למי שקצת מתעצל, אין צורך ללכת את כולו, וניתן לצעוד רק בחלקים מהשביל. אחד היפים והמעניינים שבהם הוא הקטע מיער קדימה לתל מונד: נופים פתוחים, פינות חמד וגם היסטוריה מקומית. מדובר במסלול קווי שאורכו כ-7 ק"מ. רכב ראשון יחנה בחנייה המערבית של יער קדימה (הגעה מכביש 562 ובכביש "דרך היער", המגיע משמורת אלוני קדימה). רכב האיסוף ימתין בבית הלורד שבתל מונד, לצד כיכר הבנות (הגעה מרחוב הראשונים).

חורבת סמארה - נחל תנינים

מסלול טיול פחות מוכר מהמסלול הנפוץ של נחל אלכסנדר ובו חורבה עות'מאנית ששימשה כמחסן אבטיחים עבור משפחת סמארה. במקומות תמצאו שולחנות פיקניק ומתקני משחק לילדים. כמו כן פריחת האביב שבימים אלה נמצאת בשיאה משופעת באיזור.

החורבה שוכנת בתחומו של גן אלכסנדר - לא רחוק משפך הנחל אל הים התיכון. נמצאו בה פסיפס מהתקופה הרומית וגתות מהתקופה הביזנטית והיא נמצאת על שביל ישראל ושביל השרון.

אושר אידלמן מכין אספרסו בננופרסו

בווידאו: אושר אידלמן מכין ננופרסו בשטח/עריכה: גלעד מן מנהיים

פארק יקום

שמורת שער פולג או בשמה הפופולארי "שמורת יקום" , נמצאת בין יקום למושב אודים שבשרון. ראשית המסלול בחניון העפר ליד תחנת הדלק "דור", אז נכנסים רגלית או עם הרכב אל פארק יקום. שבילי ההליכה המסומנים בשמורה מצויים דרומית לנחל פולג, שם גם נמצא מצוקי כורכר תלולים, מגוון תצפיות וצמחיה טבעית מרהיבה בהתאם לעונות השנה.

לאחר מכן, ירידה בשביל בזהירות אל הפרצה המלאכותית בת למעלה מ-4,000 שנה בנחל פולג. עליות וירידות לאורך המסלול שלא התברך בהרבה צל, אך יש בה שפת אגם קטן וחורשת אקליפטוסים קטנה שיכולים להיות מקום מושלם לעצירת קפה.

פארק נחל חדרה

הפארק הוקם לפני מספר שנים ושופץ באדיבות עירית חדרה ומציע למטיילים ומשפחות גם מסלול טיול קל אל שפך נחל חדרה לים התיכון שעליו כתב בשנות ה-40 המשורר נתן יונתן את השיר "חופים הם לפעמים". בנוסף מדובר על אתר פיקניק למשפחות עם שולחנות ושירותים.

במקום נמצאת אנדרטה לזכרו של המשורר נחום (נחצ'ה) היימן שהלחין את השיר. כמו כן תוכלו לטייל אל גשר הכינורות שעובר מעל שתי גדותיו של נחל חדרה ומשם להמשיך עוד כקילומטר וחצי לאורך שביל ישראל על למפגש עם אתר חפציבה - אתר הפרדסנות השין "חפציבה" שכיום משמש כאתר לימוד של חברת החשמל.

בווייז: פארק נחל חדרה

לעוד המלצות בנושא קפה

בשיתוף יצרנית הקפה - קפה לנדוור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully